Micaboo

Nu har jag segat på det här länge nog.
Jag läste det här blogginlägget och blev helt tårögd.
Det är sjukt hur snett människors hjärnor funkar... :(

Det är alltså inte jag som författat det utan  http://micaboo.blogg.se/

Allvarligt, alla skriver om tsunamin, härdsmältan, 10tusen människor som är försvunna osv.
Och ja, det är helt otroligt tragiskt. Kanske folk förstår nu att kärnkraftverk inte är så bra?
Iallafall, till saken.
Medans alla letar efter överlevande människor är det något alla struntar i. Djuren.
Jag har läst så mycket om det nu överallt, och 'räddarna' som åker runt åker bara förbi djuren.
Det finns bilder på kaniner som sitter på små öar, de kan inte ta sig därifrån på något sätt.
Hundar som simmar och dras med i strömmen utan en chans.
De drunknar. Och de som överlever kan inte ta sig därifrån ändå och kommer dö av svält.
VARFÖR, varför varför är ett djurs liv mindre värt än ett människoliv?
Jag kan verkligen inte förstå det. VARFÖR vill de inte rädda djuren? det är levande varelser.
Dom KÄNNER lika mycket som en människa gör!
Världen är överbefolkad. Och det är vi människor som är den riktiga naturkatastrofen.
Vad är meningen med 70 olika tandkrämssorter, som alla tillverkas i industrier?
Vad är meningen med alla onöda prylar som tillverkas och bidrar till att förstöra jorden?
Det finns hur många fonder som helst där man kan bidra med pengar till människorna,
men inte _EN ENDA_ för att rädda djuren.



Ibland skäms jag över att vara människa.

beetlebat

Det är ju tur att det fortfarande finns några som tänker på djuren iaf.
Konstigt dock att inte alla gör det. Jag kommer aldrig kunna förstå det.

Kommentarer
Postat av: Bettan

helt sjukt är det. man ska inte glömma bort djuren, dom är värda lika mycket!

2011-03-23 @ 21:24:39
URL: http://roseofdespair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0