Dustin

Hade en kul helg att sefram emot. Tills igår när syrran ringer mej på jobbet och säger att Dustin varit i slagsmål och har ett stort öppet sår i nacken.
Där rök mina planer och jag va tvungen att fixa honom till veterinären istället. Och vi som är djurägare vi vet ju att det här med veterinären ALLTID blir pissdyrt.
Plus att vi djurägare i Mora vet att våra veterinärer suuuger. Skulle mer än gärna åka till Falun istället, men det är ju en timma med bilen och det är ju inget man direkt vill göra med ett skadat husdjur :/.
Hur som helst så mår han mycket bättre idag. Fem stygn fick han, det är rätt mycket på en liten katt.
Stackarn. Jag blir så paranoid att dom glömt ge honom smärtstillande också för när han vaknade ur narkosen så blev han helt tokig. Sparkade och rev efter såret som fan. Aldrig varit med om något sånt innan.
Har varit kattvakt hela natten. Direkt han rört på sej i sängen har jag flugit upp för att setill att han inte ska slita upp såret. Det har gått bra, men jag har inte sovit många timmar.

Det här med veterinären, bara att åka dit och kolla om det behövde sys kostade 550 kronor.
Plus att dom blev tvugna att söva, sy och ge honom pencillinspruta där. Jippi va kul att få räkningen sen.
Syrran sa att hon sneglat på den och såg att det stod något runt 1400. Plus att vi åkte och hämtade ut medicin på apoteket åt honom. Åhå, va billigt... noot.
Men det va väl tur att jag fick jobba igår då, dom pengarna går ju direkt till den räkningen.

Hade jag varit en elak människa hade jag varit i sthlm som planerat nu och njutit av solen.
Kanske tagit en öl på nån uteservering eller kramat min bror som jag inte sett på ett tag. Saknar honom jättemycket!
Och Saara. Åh :(.
Men nu är det ju som det är. Jag vet att det helt klart är värt att stanna hemma för hans skull.
Jag kan inte bara slänga över ansvaret på syrran heller när det är min katt.
Plus att vi just nu har en riktig cirkus här hemma. Syrran har tagit hem stallkatten för att hon ska få små kisseungar och hon går inte ihop med nån av våra andra två katter, så hon får försöka hålla sej i syrrans rum.
Jag har Dustin som gjort illa sej i mitt rum och snart kommer hundarna, varav Iza löper, Tyko som är kastrerad försöker knulla på henne iaf och Weimar våran stora vovve blir helt knäpp och måste vara utestängd från övervåningen så han står och ylar istället.
Blir tokig på allt helt ärligt. Men det varar inte för evigt så man får stå ut.

Shit, nu blev det en hel bok med text.. Hm..

Känner mej sådär klängig också. Vill så mycket men inget går att ordna bara genom att knäppa med fingrarna.
Önskar att jag va en häxa så jag hade kunnat fixa massa sånt här tjafs. Jag vill ju alltid få som jag vill!
Varför funkar inte världen så?
Fast ja, vad spelar det för roll, för den ska ju gå under imorrn iaf.. Haha..



Kommentarer
Postat av: Kärlekens Land(o)

som tjej är du född som gudinna, och som sådan bör du alltid få allt du vill.



det bör vara lag

2011-08-08 @ 04:34:32
URL: http://landosteve.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0